Тут ми складаємо загальні, специфічні, технічні та особливі нюанси та деталі в цій новинці. Жодних суджень щодо вражень від динаміки, максималки, керованості надавати не будемо, занадто вже це суб'єктивно. Не в останню чергу цей наш підхід зумовлений тим, що дорожник із таким обсягом двигуна та з таким насиченим опціоном для нас теж певною мірою новинка. Звичайно, можна порівнювати його з іншими нашими моделями, але це не просто не професійно, а навіть смішно. Такі «забави» залишать конкурентам. Як ми бачимо, деякі з них «пропохують» порівняння власних моделей із популярними мотоциклами Lifan, які «легка» не в тому класі, але головне, розповісти, що в них краще зовсім і в усьому, а це завжди зручно робити уявне за дійсно.
Другий важливий момент полягає в тому, що випадок із KP350 перші їздирові цикли під час знайомства були організовані за участю тестових моделей у технічній специфікації та базової комплектації для внутрішнього китайського ринку. Це відбувалося ще в майці 2109 року, на етапі тривалих за часом доводних робіт. Саме ці передсерійні зразки накатували сотні та тисячі кілометрів у різних умовах: міська експлуатація, швидкісні треки та дальняки. Тестові зразки для міста та швидкісних треків «каталі» та аналізували тест-пілоти Lifan.
А один мотоцикл використовував як вихідник для перероблення підвіски та подальшу участь у приватних змагальних дисциплінах відомий у Китаї інженер-експериментатор і стант-райдер Вен Сянь (Wenxian). Причому сам спортсмен сказав, що в основі доробок знаходилися лише зміни гальм, підвіски, шин і профілю бака, а двигун залишився у своєму вихідному стані — потенціал двигуна виявився для його райдерської специфіки абсолютно достатнім.
А ось тривалі круїзні перевірки здійснюють залучені особистості, які мають досвід, а також активно беруть участь і відомі в китайській мотоциклетній клубній тусовці.
Після аналізу результатів усіх циклів і варіантів одових випробувань був позаслужений низка конструктивних доповнень. Додана підвіскова опція з регульованою жорсткістю передньої вилки та регулюванням опору на процесі відбою задньої амортизаторної стійки, а також деякі зміни за частиною ергономіки — зміни кут нахилу крайок руля, тонований вітрівик замінив вихідне прозоре скло, була збільшена товщина м'якої вставки сидіння, джгути дротів були перепрокладені по- іншому, перемістилися в інші місця деякі електронні модулі та блок ABS тощо.
ДВІГАТЕЛЬ KP350 — нової серії DRF350. Позначення мотора «263MP». Це нова генерація мотора з деякими цікавими особливостями. В основі конструктиву цього двигуна багато типових технологічних рішень японської школи двигуна. Наднового Lifan не додавав.
Робота над змінами велося в напрямках:
зменшення вібраційних навантажень;
настроювання системи впорскування;
поліпшення продуктивності системи мастила;
повністю інший підбір передавальних чисел КПП з урахуванням особливостей моделі;
оптимізація системи охолодження для збільшення продуктивності з одночасним зменшенням протягності магістралей і компактніших розмірів радіатора;
застосування нових алюмінієвих сплавів для зменшення тертя в вузлових зв'язках із максимальною різницею температурних режимів, а також сплавів для полегшення частини зовнішніх деталей.
Діаметр циліндра становить 63.5 мм. хід поршня 55.2 мм. Ступінь стиснення 11.1. Кількість клапанів — по два на кожен циліндр. Привод клапанів пластинчастим ланцюгом, розміщеним у середній частині між циліндрами.
Головні критерії під час конструювання (переведено дослівно):
Експлуатаційна надійність і підвищений моторесурс.
Максимальний тяговий потенціал у низькому та середньому регістрі робочих обертів двигуна.
Константна стабільність характеристик під час експлуатації в різко континентальному кліматі з чималою амплітудою коливань температур і атмосферного тиску.
Мінімізація вібронагрованості у всіх робочих режимах.
Можливість експлуатації на бензинах із октановим числом ≥92.
Із цікавого:
Двигун «колюється» навпіл по горизонталі, тобто звичайних для однодушок лівої та правої половинок картера в нього немає, тільки верхня та нижня частини. Переваги: дуже висока жорсткість конструкції, набагато менша кількість порожнин під нарізні з'єднання, картер виготовлений у формі окремої деталі. Зниження центру ваги самого двигуна (він «виріс» завширшки та довжиною, а не заввишки) і близький до 50/50 розподіл ваги по боках від осі центру (зберігаються однакові характеристики керованості та стійкості в лівих і правих поворотах за умови кренах).
Корені шийки колінчастого валу сидять на опорних точках із підшипниками ковзання, інакше кажучи «теперич на вкладках».
Привод клапанів через звичайні рокери з механічним регулюванням проміжку клапанного механізму дуже просто, дуже доступний, дуже надійний.
Олива-приймач розміщена в окремому глибокому колодці та забезпечує постійну наявність оливи в системі, навіть якщо кут мотоцикла щодо горизонталі змінюється більш ніж на 38 градусів.
Балансувальний вал на вкладках із трьома опорними точками та механічним демпфером крутильних коливань на торцевій частині.
Свічкові колодязі розташовані на бічних торцях головки — дуже зручно для банальної перевірки стану іскрового проміжку, тому що доступ відкритий, нічого не потрібно знімати, спецінструмент не потрібен.
Виробник компонентів системи впорскування палива — Bossh, настроювання керівного модуля ECU — плід спільних зусиль Lifan і Bosch.
ПІДВІСКА ТА РАМА. У варіанті для України мотоцикл обладнуватиметься опціонною для всіх інших передньою підвіскою з можливістю регулювання деяких параметрів передньої вилки та регульованої задньої амортизаторної стійкої. Діапазон можливостей регулювання буде більшим, ніж банальний переднатяг пружини, докладніше про це ми розповімо в тестовому відеообзорі.
Найголовніше під час виготовлення рами — висока кутова жорсткість опорного центрального елемента. Матеріал цієї частини виготовлений із листової холодновальцьованої сталі профільного перерізу. У місцях найбільших вигинальних завантажень фронтальні та тильні силові каркаси трубчастого перерізу розміщені один навпроти одного з мінімальноюплістю за установлювальним кутом до основного елементу — це своєрідна імітація маятникової осі дала змогу дуже точно збалансувати розподіл динамічних навантажень. У стані спокою більший відсоток маси розподілений уперед, але, коли пілот у сідлі, співвідношення змінюється. А ще дуже важливими елементами є кронштейни кріплення двигуна, які розташовані під суворим певним кутом до винесеного назад важеля кріплення прогресії — таке поєднання зумовлює компенсацію моменту інерції маси двигуна за умови гальмування або розганяння, коли робота підвіски зумовлює переміщення «двигуна вниз-вгору».
КПП шестиступенева. Первинний і вторинний вали виготовлені з конструкційної вуглецевої сталі марки 40X, яка кинута цементацією й загартуванням з низькою відпусткою. Вали обертаються на дворядних кулькових підшипниках, які встановлені на боці з найбільшим навантаженням. У протилежному боці на вал встановлені голчасті компактні підшипники. Шестірні виготовлені з конструкційної легованої сталі марки 20ХНР. Цікаво, що цей тип оброблення сталі, нормативи якості та вимоги до основних властивостей запозичені китайською промисловістьією зі старих радянських ГOCT 1050-88 і ГОСТ 4543-71 — історія якісної технології не старіє. Як «усе це справа крутиться» і яку динаміку повідомляє мотоциклу — покажемо на живому прикладі, але пізніше.
ЕЛЕКТРООБОРУДАННЯ Светотехніка із застосуванням LED-технології по колу. Панель приладів являє собою TFT-дисплей — це рідкокристалічний тип екрана з активною IPS-матрицею. Саме такий варіант буде стандартним обладнанням на українських версіях. А для китайського ринку це теж опція, як і регульована підвіска. У звичайному варіанті дисплей монохромний із меншою кількістю показаних параметрів (він показаний на другій світлині)
Основні технологічні плюси — дуже висока швидкодія (тахометр і спідометр), висока контрастність, чудове передавання кольору та майже бездоганна якість зображення. Дисплей передбачає наявність двох варіантів яскравості світіння: денний і нічний (спрацьовує за датчиком світла).
Параметри, які він зображає: рівень палива, температура охолоджувальної рідини + додатковий індикатор перегрівання, поточний час, одометр + добовий лічильник пробігу пробіг, швидкість у км/год, заряд акумулятора в вольтах. А є ще одна фіча — у момент активації вентилятора охолодження на панелі загоряється зелений символ пропелера — дуже наочно.
ТОРМОЗНА СИСТЕМА складається з двох передніх гальмівних дисків, що плавають, діаметром 320 мм кожен. Активність процесу здійснюється двома двопоршневими супортами стандартного типу. Містити город із застосуванням особливих конструкції супортів не було особливого сенсу, оскільки дводисковий механізм на «відмінно» справляється з поставленим на нього завданням, а гальмівні колодки будуть доступними та недорогими. Задній диск має діаметр 240 мм і однодисковий супорт. Антиблокувальна система буде входити в стандартний опціон української версії моделі (ми вирішили, що економія на ABS на шкоду якості та відчуттям від їзди).
ШИНИ мають такі розміри та маркування: переднє 120/70-ZR17, заднє 160/60-ZE17. Забігаючи вперед, скажімо, що шини орієнтовані на тверді асфальтові покриття й проявляють себе краще після того, як трохи «підберуть температуру».
Основні атрибути | |
---|---|
Виробник | Lifan |
Країна виробник | Китай |
Тип | Мотоцикл |
Клас | Новий |
Об'єм двигуна | 249 куб. см |
Об'єм паливного бака | 14 л |
Витрата палива | 3.5 |
Колір | Чорний |
Система запуску | Електростартер |
Система вприскування палива | Карбюратор |
Кількість циліндрів | 1 |
Максимальна швидкість | 147 км/год |
Вага | 149 кг |
Охолодження двигуна | Рідинне |
Клас мотоцикла | Спортбайк |
Потужність двигуна | 27 к. с. |
Головна передача | Ланцюгова |
Розташування циліндрів | Послідовне |
Тактность двигуна | Чотиритактний |
Стан | Новий |
Габаритні розміри | |
Довжина | 2000 мм |
Ширина | 760 мм |
Висота | 1070 мм |