Lifan KP MINI — це один із яскравих представників мотоциклів дуже вузького сегмента Мінібайків або в оригінальному англійському варіанті Pocket Bike. Хоча його з натяжкою можна й віднести й до деяких різновидів «Скарверів» (scarver — дослівний переклад — «що зрізає повороти») — мотороцикл, який загалом призначений для їзди дорогами, але може добре себе показати й на позашляховій місцевості). Має низьку висоту посадки (750 мм. — дає змогу їздити на мотоциклі навіть невисоким людям), гарну керованість, обертистий, тяговий і водночас дуже економний двигун.
Маючи невелику вагу та низький центр ваги, ця модель Lifan досить швидко розганяється й непогано керується. Однак, на відміну від багатьох собі подібних, одним із головних козирів KP MINI є його стійкість. Звісно, його ідеальний варіант експлуатації — це звивисті доріжки з твердим покриттям (наприклад, картопром), проте інженери Lifan цілком резонно вирішили, що й пересування звичайним міським маршрутам не має напружувати водія. Тому в штатному виготовленні в цій моделі є всі атрибути старших побратимів: перевернута вилка спереду, задня підвіска з кріпленням через прогресію для збільшення ходу, дискові гальма «по колу» і шірочені шини 12-го радіусу: 120/70 передні та 130/70 задні.
Ідея полягає в тому, що будь-який чистокровний мінібайк це не зовсім мотоцикл — мінібайки зовні схожі на перегоновий мотоцикл, але мають істотно менші розміри. За власної невеликої спорядження, вони здатні розганятися до 120 км/год і витримувати навантаження до 100 кг. Зазвичай комплектуються мінібайки двигунами від 40 до 100 с і варіюються за потужністю від 5 до 20 л.с. Шасі зроблені на жорсткій основі, подібно до картинки.
Дороги загального користування для їзди на мінібайках не дуже придатні, зате на спеціальній території (картопромі, мототрійці тощо) можна чудово поганяти.
У разі з KP MiNi головною ідеєю було наділити маленький мотоцикл «дорослим» потенціалом. На нього встановили двигун нової серії NBF повітряного охолодження з верхнім конфігурацією й ланцюговим приводом. Мотор гарний тим, що він чудово тягне легкий мотоцикл і на низах, і дуже бадьоро крутиться до верхнього регістру — те, що потрібно для динамічних стартів. Система охолодження навмисно залишена повітряною, тому що тяговий потенціал мотора з надлишком перекриває різні навантаження, навіть якщо водій матиме невелику вагу. «Водянка» б істотно обтяжувала мотоцикл, але не дала особливого виграшу — мотоцикл-то не для туристичних круїзів. До речі: подивіться на двигуни пітбайків — це часто форсовані старі «кабівські» (CUB-engine) мотори повітряного охолодження з діапазоном об'ємів від 120 до 140 кубиків і ніхто особливо не реагує на перегрівання, хоча такого плану двигуни менш ніж потужні, ніж справжній мотоциклетний мотор, який встановлюється на KP MiNi.
У абсолютної більшості мінібайків найскладніший для пілота є завдання щодо утримання рівноваги. Для її рішення на KP MiNi та були встановлені широчені шини 120/70 передні та 130/70 задні. У поєднанні з малим радіусом 12 дюймів вони наділяють мотоцикл дуже гарною стійкістю. Водночас ширина також добре допомагає класти мотоцикл на великі кути в поворотах, без остраху втрати зчеплення шин із дорогою. На такий динамічний трековий заїзд розрахована й підвіска. Попри малі габарити техніки, розробники на ній не економили: амортизатор задній кріпиться до маятникового важеля через прогрес, спеціально, щоб збільшити довжину штока та забезпечити пристойний хід задньої підвіски з одночасним встановленням багатовіткової пружини. Передня підвіска вражає не менше: вилка перевернутого типу з діаметром пера 30 мм налаштована на щільну ходову їзду в поворотах. Вона в міру м'яка, але не надмірно, причому її встановили ще й для зменшення непідрессорованої маси, оскільки колесо саме собою не таке легке.
На керованість працює також і низький центр ваги. Це конструктивно передбачено зміщеним вниз і назад, до центру маси, двигуном. Подивіться на світлину — центральна та найважча частина двигуна майже симетрично розташована між передньою й задньою віссю. Це розрахушні параметри, які інженери брали до уваги для того, щоб наділити мотоцикл нейтральною повертанням. У разі активного входу в поворот, така технічна реалізація дасть змогу точно й без напруги змінювати траєкторію, не боячись втратити контроль над мотоциклом. Все зроблено правильно та з прицілом на те, що серед пілотів найчастіше будуть або спортсмени-початківці або дівчата. Так, так! Не варто дивуватися. KP MiNi буде дуже добрим початковим варіантом і для дівчат зокрема. Він дуже зручний, невеликий, наділений гарною керованістю і на ньому можна відточувати навички навіть швидкої їзди.
Ергономіка мотоцикла також ретельно продумана для максимальної зручності пілотів невеликого зросту. Кермо трохи розгорнуте в бік водія, щоб зменшити зусилля на ручках, а маленький простір, який відведений баку, дало змогу зменшити відстань від передньої крайки сідла до керма — таке розташування особливо оцінять ті, кому незручно було б тягнутися до керма, нахиляючись уперед через страх втратити рівновагу — мотоциклісти-початківці.
Висота сідлу Lifan MiNi становить усього 720 см. Тобто він буде винятково зручний навіть для тих, хто має зріст менш ніж 160 см.
Панель приладів оформлена як максимально інформативний дисплей із зображенням великої індикації швидкості та обраного передавання, а також світлодіодних секцій тахометра. Причому в тахометра є одна цікава фішка — під час розкручування двигуна до якоїсь довільної позначки за обертами та подальшим спуском до холостих, на тахометрі якийсь час один поділ продовжує показувати максимальну величину досягнутих обертів — ніби інформуючи пілота про те, до якого значення він розкрутив двигун в останній раз. Зручно, якщо фіксувати та відпрацьовувати навички миттєвої їзди в поворотах для максимально ефективного проходження ділянки — ця інформація візуально допомагає виробити алгоритм перемикань і розкручування двигуна, ув'язуючи його під конкретний варіант траси.
Про двигуна ми вже зазначили, залишається тільки доповнити інформацію тим, що сам по собі він досить легкий — 26 кілограмів і має сучасну технологічну конструкцію.
Цікавою комбінацією є поєднання двигуна та передавальних чисел у коробці передач. Вона п'ятиступенева та механізм перемикання спочатку має дуже високу вибірковість. Тобто перемикання між останніми відбувається за дуже зрозумілим ступеневим алгоритмом, чіткість ввімкнення кожного передавання та нейтралі дійсно вражає — майже неможливо перескочити, або помилитися в пошуку «нейтрального положення». Водночас співвідношення приводних зірок розраховане так, що під час трощення з місця, якщо зовсім трохи покрутити ручку акселератора, заглушити двигун досить складно. Тяговитість мотора в поєднанні з малою вагою мотоцикла та тут зіграли позитивну роль.
Гальма на цій моделі знову ж зроблені з прицілом на можливі заїзди на невеликих трекових ділянках. Гідравлічні дискові передні та задні обсаджують мотоцикл дуже інтенсивно з будь-якої швидкості. Переднє гальмо має більшу чутливість на ручці, ніж задній. Це правильна комбінація, яка дасть змогу інтенсивно вигальмовуватися без догляду заднього колеса в юз.
Заслугує також уваги й естетичне оформлення. Пластик дуже якісний із рівномірними проміжками. Боковини сидіння істотно опущені за вертикальними сторонами, щоб внутрішня частина стегна стикається із сідлом а не пластиком. Цікаво розв'язане питання з прикрасою підніжк для пасажира. Вони передбачені в комплектації та мотоцикл, як Ви вже зрозуміли, може дозволити переміщатися двом, не дуже габаритним персонам. Сталеві кронштейни підніжка закриті декоративними пластиковими накладками. Так, їх можна подряпати або навіть пошкодити, якщо впустити мотоцикл, але водночас замінити їх зовсім не складно або взагалі можна залишити сам кронштейн, який залишиться без слідів зовнішнього пошкодження.
Що в підсумку? Lifan KP Mini навряд чи не єдиний в Україні мотоцикл у класі «міні», який, маючи багато атрибутів дорослих моделей, дійсно гарний і для зовсім юних, початківців і для тих, хто має невисокий зріст, дуже хоче їздити на зручному, невеликому і швидкому мотоциклі та водночас хоче купити його не «з чужого плеча», а для себе та новим. Водночас він має не тільки власною індивідуальністю, а також чудовими конструктивними перевагами.
Основні атрибути | |
---|---|
Виробник | Lifan |
Країна виробник | Китай |
Тип | Мотоцикл |
Клас | Новий |
Об'єм двигуна | 149 куб. см |
Об'єм паливного бака | 5.5 л |
Витрата палива | 2 |
Система запуску | Електростартер |
Система вприскування палива | Карбюратор |
Кількість циліндрів | 1 |
Максимальна швидкість | 118 км/год |
Вага | 110 кг |
Охолодження двигуна | Повітряне |
Рік випуску | 2020 |
Потужність двигуна | 12.8 к. с. |
Головна передача | Ланцюгова |
Розташування циліндрів | Послідовне |
Тактность двигуна | Чотиритактний |
Габаритні розміри | |
Довжина | 1780 мм |
Ширина | 780 мм |
Висота | 960 мм |